huellas al majestuoso sol

*402*

miércoles, 19 de julio de 2017

"Damon, hopelessly alone in the construction of his being"

Fragment..

Sometimes I feel like I live between two realities. One that I live while being awake and the other one while being asleep. It doesn't matter which reality I'm living in, nor the state in which I find myself.
I know very well that we don't have a preset purpose.
I don't have to reach the brink of drowning nor the limits of death to consider myself a simple human being, tediously persistent in the search for something that doesn't exist.
















(This is a short text from the last book I wrote)

1 comentario:

Pedro Luso dijo...

Olá, Solaire!

Traduzindo o teu texto, tenho este resultado:
"Damon, irremediavelmente sozinho na construção de seu ser "
(Fragmento)
Às vezes eu sinto que vivo entre duas realidades. Um que eu vivo enquanto estou acordado e o outro enquanto está dormindo. Não importa em que realidade estou vivendo, nem o estado em que me encontro.
Eu sei muito bem que não temos um propósito predefinido.
Eu não tenho que chegar à beira do afogamento nem os limites da morte para me considerar um ser humano simples, tediosamente persistente na busca por algo que não existe.

Um abraço.
Pedro